Početna strana

четвртак, 9. октобар 2014.

Četke i češljevi za kosu

Postoje razne četke i češljevi za kosu, različitih namena i materijala od kog su pravljeni. 

                                              Češljanje često može biti problem...
 ...a nekada i mukotrpno, ukoliko ne izaberete pravi češalj/četku koji odgovara vašoj kosi.
Uzrok nastanka antenica (frizzies), naelektrisanja i pucanja kose, između ostalog, može biti i neadekvatan izbor četke/češlja.

 Kakve četke postoje (u zavisnosti od materijala od kog su pravljene)?  

 
  • Od prirodne dlake (čiste čekinje od prirodne veprove dlake su najbolji izbor i te četke su obično sa drvenom drškom),
  • od veštačke dlake,
  • keramičke (zagrevaju se i deluju na kosu kao vikleri), 
  • metalne,  
  • drvene, (jasenovo drvo - i obratite pažnju prilikom kupovine da li je četka drvena ili je samo imitacija drveta),  
  • plastične,
  • silikonske (kod nas jako popularna Macadamia no tangle četka).

Četka sa metalnim zubcima (iglicama) je najlošiji izbor, zbog velikog zagrevanja istih, čime se povećava mogućnost oštećenja kose.
Sve ove četke imaju različite namene: za feniranje kose, za uvijanje, tapiranje, za češljanje tanke kose, za češljanje zamršene kose...

Kada su u pitanju češljevi za kosu, tu takođe imamo veliki izbor (različitih oblika i materijala):
  • karbonski
  • silikonski
  • plastični
  • drveni
 

 Čime ja češljam kosu?

Ranije sam koristila četku za kosu, kao što je ova...

Dok nisam shvatila da mi ova četka raščešljava samo površinski sloj kose, a uz to ovi kružići na završnici dodatno čupaju kosu, jer se dlaka umotava oko njih.

 
Tako da sam sa četke prešla na češalj i više ne menjam. Godinama sam koristila najobičniji češalj pravljen od plastike, sa sabijenijim zubcima.


Češalj mi mnogo bolje raščešlja kosu (dok je mokra i omekšana od pakovanja). Laganim potezima češalj provlačim kroz kosu, sekciju po sekciju, detaljno, i kad vidim da zapinje, onda se tom delu pažljivo i nežno posvetim, lagano razmrsujući taj deo. Ovakav oblik češlja mi potpuno odgovara, pa sam rešila da kupim isti takav, samo od kvalitetnijeg materijala koji će sprečavati naelektrisanje kose. 
Izbor je pao na ovaj karbonski češalj koji sam kupila u Alexandar cosmetics radnji u Novom Sadu, po ceni od 335 dinara. Možete ga naručiti i online, klikom OVDE.

Mat crne boje je, ne klizi iz ruku prilikom češljanja. Stvarno odlična stvar. Meni je u jednom momentu bio neugodan na dodir - to neće biti slučaj i sa vama, osim ako vam na pamet ne padne (kao meni) skroz suluda ideja da dugim noktima zagrebete po površini ovog češlja!
,, KIEPE Active Carbon Fibre češalj za kosu (broj 511) - Češalj za profesionalnu upotrebu izrađen je od aktivnih ugljenih vlakana. Anti-statični, anti-bakterijski češalj je otporan na toplotu pri visokim temperaturama do 230°C, kao i na hemijska sredstva. Zaobljene ivice zuba češlja su nežne prema kosi i temenu, a omogućavaju češljanje bez elektrisanja kose. Negativni joni se ispuštaju tokom češljanja kose, za prirodan nežan dodir.'' izvor: Alexandar cosmetics


Još jedan češalj koji ponekad koristim je ovaj sa baš širokim zubcima.


Njega koristim recimo treći dan nakon pranja kose, kako bih poboljšala volumen. Sagnem glavu (naglavačke) i malo rastresem kosu kod temena, ukoliko se ,,stišala''.
 
On je pravljen od obične čvrste plastike, ali u skorije vreme nameravam da kupim isti takav od kvalitetnijeg materijala, jer ovakav češalj koristim baš do temena, a taj deo je najpodložniji stvaranju antenica, a plastika zna vrlo dobro da naelektriše kosu.


Kosu češljam isključivo dok je mokra i kad je omekšana pakovanjem. Čim je raščešljam i osušim, do sledećeg pranja je ne češljam - što savetujem svim kovrdžavicama. Najpametnije je samo kroz prste da je razmrsite, ili eventualno treći, četvrti dan ovim češljem sa ređim zubcima samo izdignite kosu od temena. Ukoliko ste se baš vezale za svoju četku, moj vam je savet da izaberete neku koja na vrhovima nema one loptice i da je od kvalitetnijeg materijala - isplatiće vam se. 

8 коментара:

  1. Da li Makadamia cetka ima svrhu kod nas kovrdzica? Ja nesto ne umem da se ocesljam cesljem, svu kosu iskidam(ili je to moj subjektivni osecaj) ,pa razmisljam o tome da dam sansu Makadamii,mada mi ti zupci deluju nekako kratko.. Jesi li imala priliku da je koristis?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam je probala kod drugarice, ali mi nije bas najbolje rascesljala kosu, bas zbog tih kratkih pipaka. Cetka jeste silikonska i lepo klizi kroz kosu, ali je potrebno malo vise vremena da bi se kosa bas detaljno razmrsila. Ukoliko imas kracu i ne tako gustu kosu, mislim da bi ti bila dobra. :)

      Избриши
  2. Isti slučaj i kod mene, probala sam razne četke, takve kao tvoje i one tipa Macadamia, ali nema boljeg od klasičnih češljeva :)

    ОдговориИзбриши
  3. Plasim se da bi mi ti zubci na ceslju bili uski pa da te pitam sta mislis o slicnom tj. pola su isti zubci a druga polovina malo siri, bez drske.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da znam na kakav misliš, može naravno i taj. Samo lagano i nežno dok češljaš i nema problema. :) Bitno je da ne sme ostati nijedan deo zamršen. :)

      Избриши
  4. Imam ja pitanje, moja kosa je prirodno kovrdzava, ali je moram susiti fenom i tad bude talasasta. A kad je uvijem, bilo difuzerom, bilo prirodno sama da se susi, ili sa papilotnama, meni to traje dan-dva i onda moram da je ocesljam, i kad to uradim bude grozna xD Vidim da si napisala nikako cesljanje, medjutim posto ja perem kosu na 8 dana, meni ne moze izdrzati toliko neocesljana?

    ОдговориИзбриши
  5. Gde mogu da se kupe cesljevi za ekstremno kovrdzavu kosu.
    Drveni itd .
    molim javite na 064/1287172
    Boris hvala.

    ОдговориИзбриши

Blogger Widgets Blogger Widgets