Početna strana

недеља, 20. јул 2014.

Co-wash metod - pranje kose balzamom




Co-wash (skraćeno od Conditioner Washing) ili No poo (skraćeno od No shampoo) je u stvari metod pranja kose balzamom (regeneratorom), umesto šamponom. Taj metod potiče iz knjige ,,Curly girl" koju je napisala Lorraine Massey. Autorka tvrdi da kovrdžave devojke mogu da peru kosu samo balzamom, jer on sadrži male količine sastojaka koji čiste kosu, a kovrdžava kosa se slabo masti. Neophodno je samo koristiti balzam bez silikona, jer njih samo šampon može da ispere, kako se ne bi nataložili na kosi i zatvorili pore.



Ovaj metod je popularan kod kovrdžave i suve kose (mada sam primetila da su i devojke sa ravnom kosom počele da praktikuju ovaj metod), a cilj je da se izbegne upotreba agresivnih šampona i preterano isušivanje kose. Kako bi pojačale efekat čišćenja, devojke često dodaju i smeđi šećer u balzam. Ovaj način pranja kose je veoma rasprostranjen kod Afrikanaca, koji imaju izrazito suvu kovrdžavu kosu.
Kod njih postoje šamponi, odnosno balzami, koji su baš predviđeni za ,,No poo’’ pranje kose. Sastav takvih balzama je baš formulisan i prilagođen za pranje kose i temena, jer sadrže većinom prirodne sastojke, bez silikona, parabena i sulfata  koji bi iritirali teme. Sama klima i vreo vazduh, pogoduju da devojkama sa tih područja prija pranje kose balzamom, pa se tako ponuda preparata prilagođava potrebama na određenom tržištu.
Na našem tržištu je jako teško naći ovakve balzame, pa se devojke po svom ličnom nahođenju opredeljuju za balzam za koji misle da će im odgovarati za ovakav metod. Kod nas se ovaj metod koristi, ali nije baš toliko rasprostranjen. Ono što moram da napomenem je da ne zaboravite da se naša kosa puno razlikuje od kose kakvu imaju Afrikanke (njihova kosa ne gubi definiciju i volumen čak ni kada je mokra ili kada se stegne u rep-4A, 4B, 4C tip kovrdža), kao i klima koja igra veliku ulogu kada je u pitanju opredeljenje na koji način  negovati kosu.
,,Šamponi obično sadrže 10-15% deterdženta. U svom sastavu imaju anjonske surfaktante (tenzide) kao što su Sodium Laureth Sulfate ili Ammonium Lauryl Sulfate koji dobro pene i odlično uklanjaju sebum i prljavštinu. Možda mnogima zvuči čudno, ali regeneratori takođe u sebi sadrže deterdžente, doduše druge vrste. Oni imaju katjonske surfaktante koji imaju osobinu da se lepe za vlasi kose kako bi imali kondicionirajući efekat. Česti sastojci su Cetrimonium Chloride ili Distearyldimonium Chloride i nalaze se u koncentraciji 1 do 5%. Iako imaju tendenciju da se lepe za dlaku, oni istovremeno i čiste kosu i to je razlog zašto ,,no poo" metod funkcioniše.’’ (izvor:curlynikki.com)

Kada birate balzam za ovu namenu, tražite u sastavu sledeće sastojke:
– Behentrimonium Methosulfate
– Dicetyldimonium Chloride
– Stearamidopropyl Dimethylamine
– Cetrimonium Chloride
– Stearyalkonium Chloride
Silikoni se ne smeju naći u balzamu koji koristite za co-wash!

Najčešće korišćeni balzami kod nas za co-wash su: Still Popart Color Shine balzam sa slatkim bademom, Top balsam, Balea coconut, Velnea macadamia, Albus 3 želje, Generin balzam od badema i sl.-koji nisu ni približno slični pravim balzamima za co-wash.

Ukoliko odlučite da probate ovaj metod (naručite pravi balzam koji je za to predviđen),, najbolje je da pre nego što krenete sa primenom jednom operete kosu nekim šamponom za dubinsko pranje, kako bi se dobro uklonile sve naslage od preparata koje ste prethodno stavljali (silikoni npr.). Nakon toga, možete koristi balzam u svrhu pranja kose. Kosa se dobro nakvasi vodom i potom se pere kao uobičajeno, samo što se koristi balzam umesto šampona. U obilnijoj količini nanesete balzam i lagano masirate i teme. Kosu dobro isprati. Prvih par pranja, vrlo je verovatno da će vam kosa biti malo otežana dok se ne navikne na ovaj metod pranja, pa bi bilo dobro da je nekad operete šamponom. Uz co-wash pranje, kovrdže dobijaju (nekome ne) bolju definiciju, ali kosa malo izgubi volumen.
Sa sigurnošću vam ne mogu reći da li će vašoj kosi prijati ovaj metod pranja, jer to morate same da probate. Co-wash nekome prija, a nekome nikako ne prija, tako da nema sredine. Mnoge devojke su jako zadovoljnje, a neke više nikada ne bi probale. Tako da, na vama je da isprobate u koju grupu spadate…

Moj utisak:
Mojoj kosi ovaj metod pranja ne prija uopšte iz par razloga. Imam dugu kosu, ne preterano suvu, srednje gustine-nakon ovog metoda, moje lokne su bile nedefinisane, više u nekom haosu, volumen mi se smanjio, kosa na izgled nije delovala suva, ali je na dodir bila nekako lepljiva, masna i dok sam je kroz prste raščešljavala, skinula sam puno dlaka. Koliko god da važi teorija da balzami sadrže jednu vrstu čistača i da mogu (?) da uklone sve nečistoće, ja baš ne bih rekla da je tako. 
Ne sviđa mi se ideja utrljavanja balzama u koren, čak iako ne sadrži silikone, balzam sadrži razne omekšivače koji deluju dobro na kosu, ali ne i na kožu glave, što i jeste razlog povećanog opadanja kose (koren dlake omekša), a kod nekoga izaziva i iritirajući svrab. Ukoliko imate tanku kosu, co-wash metodom će vam se dodatno smanjiti volumen i kosa će još više opadati.
Na našem tržištu postoji puno blagih šampona koji ne sadrže ni silikone, ali ni jake čistače, te našoj kosi neće naštetiti na duge staze. Mislim da je korisnije i da će bolji efekat na vašu suvu kosu imati kada nakon pranja blagim šamponom, kosu upakujete u neko hranljivo hidratantno pakovanje.
Ukoliko vidite da vam prija Co-wash, ipak povremeno operite kosu i šamponom (kako biste bili sigurni da se masnoće i prljavštine nisu nataložile i zatvorile pore, što dovodi do svraba, peruti itd.) pa nastavite sa Co-wash. Znajte da vašim loknama nije dovoljno samo pranje balzamom, kako ne bi bile suve, već i adekvatna krema ili serum za završni efekat kako bi dlaka bila zaštićena (a kao što rekoh, te kreme i serume, samo šampon skida).



5 коментара:

  1. Najbolji, najdetaljniji tekst kod nas na temu. Prave informacije na jednom mestu. Ni meni co wash ne odgovara. Imam suvlju kosu, farbanu, loknastu, dugu kosu. Dlaka je kao zica. Ionako od tezine padaju lokne i cela se spusti a kad sam probala to sa samo sa blzamom nije leglo baš kako treba. Lokne se nisu izdefinisale dobro, bila je bezoblicna i cupava a kako se omeksala od blzama, nekako je izgledala naelektrisano. Mozda cu u jednom trenutku dati sansu jos koji put ali mislim da je generalno za žene s ovog podneblja koje imaju kovrdzavu kosu, dobotna varijanta neka improvizacija ovog sistema. Mislim da bi bolji rezultat dalo da se naizmenicno koristi sampon + balzam, pa samo balzam ili na svaka 2, 3 pranja balzamom da se koristi i sampon. Uglavnom svako ce morati da isproba ako ga zanima i vidi sta mu/joj odgovara a sta ne. Ali kao varijanta da se koristi samo balzam bez sampona duze vreme, definitvno mislim da nije najbolje resenje. Ko ne proba nece znati. A u ovom tekstu ima sve sto mu treba. Pozdrav i hvala

    ОдговориИзбриши
  2. I meni je takav efekat bio, pa cisto sumnjam da cu iznova da eksperimentisem. :) Mozda kada bih imala recimo one No poo sampone, ali toga nema kod nas, vec pretezno po Americi, jer se svaki preparat prilagodjava odredjenom podneblju i potrebama. Bas tako, ko ne proba, nece znati.
    Hvala na pohvalama i na detaljnom komentaru.
    Veliki pozdrav,
    Milica

    ОдговориИзбриши
  3. Nema na cemu:) U stvari zaboravila sam da naglasim koliko sam *O*D*U*Š*E*V*LJ*E*N*A* blogom, detaljnošću, strpljenjem , informacijama i svim ostalim što sam zatekla ovde. Uvek sam volela svoju ogromnu kosu i koliko god da me ne mrzi da joj se posvetim , uvek su mi manjkale prave informacije. A razabiranje istih iziskuje vreme koje niko od nas nema. Pa sam se tako prosto prepustila stihiji nasumičnih isprobavanja koja ne vode nikud. Sigurna sam da je to slučaj sa dosta devojaka koje imaju gustu kovrdžavu kosu. I onda naletim na ovaj blog dok sam kopala nešto i bukvalno ne poverujem. Navikla sam na ovako opsežne stvari uglavnom na engleskom. Ali tome je manjkao taj momenat koji si ti ovde napravila , a to su saveti mahom namenjeni tipu kom odgovaraju žene s ovog podneblja:) Recimo ono oko bebi šampona iz dm-a me oduševilo, pa jedva cekam da probam:)

    Uglavnom da ne dužim više, beskrajno ti hvala na trudu i vremenu. Ovo je vanredno odlična stvar koju si napravila i sigurna sam da još mnogo kovrdžavih glava deli moje mišljenje:))))

    Ma nemam reči:)
    Hvala ti puuuuuno na svemu što ovde radiš:)!

    Najsrdačniji pozdrav<3,

    Sandra

    ОдговориИзбриши
  4. Balzamom kosu perem kad sam na moru, i bude mi kosa super. Primetila sam sto vise perem kosu ona se lepse kovrdza, recimo na moru bude extra ...

    ОдговориИзбриши
  5. Mora se uraditi ciscenje. Ja vec godinama perem samo balzamom ali moraju se silikoni i ostali produkti ocistiri oz kose. Ja npr koristim sodu bikarbonu ili med ili sirce jabukovo. Ako sam bila kod frizerke da bi izbila njene produkte i onda pocinjem sa balzam metodom. A baözam na sve one silikone od prije ne ide nikako... pokusajte i laurintiu s. Ne koristim nikada jel oteov je oteov na bilo kojem podnevlju a to kad ulazi u tijelo konstantrno pa u prirodu mogu reci samo bljak...

    ОдговориИзбриши

Blogger Widgets Blogger Widgets